Fattigdom är ingen fröjd

Suck suck och åter suck.
Som rubriken säger, så är fattigdom ingen fröjd.  Jag har många gånger funderat över dethär. Varför har inte jag Paris Hiltons, eller Lindsay Lohans, eller Rachel Bilsons klädkonto?! Men nej, här sitter jag med mina 70 ? i plånboken, och drömmer om Prada, Gucci, Chanel, Lacoste, Burberry, Jimmy Choo.. när jag i självaverket har råd med H&M, Carlings, Exact, Vero Moda, Only.. Suck för jag vet inte hur månta gången.

Men nu ska ni inte tro att jag är total fixerad vid pengar, för så är inte fallet. Men visst hade det varit härligt med lite mer av den varan.. Det viktigaste som finns här i livet är ju trots allt Vänner, Kärleken och Lyckan, och det går inte att köpa för pengar.

Och när man tänker efter, och om man har tur, ork och lust, att söka, kanske förgäves, så finns det ju billigare alternativ, näst intill kopior på billigare affärer.
Och för att vara ärlig satsar jag nog på budget alternativet isåfall, jag menar, jag betalar inte gärna 70 ? till för ett plagg, bara för att den lilla lappen med märket finns där.

 Så, min slut summering av detta blir: - Fynda Prada kopior på H&M , investera i ett par scyssta "chanel"bågar från lindex, och gå ut och var lycklig med dina vänner!

PUSS//: Sofia


Ps. Trots detta har jag inte kunnat motstå frestelsen att lägga upp bilder på några saker som får det att vattnas i munnen på mig av habegär! Skorna kommer från Gucci, klänningen från Prada och väskan från Lacoste. VILLHAVILLHAVILLHA<3

__________________________________________________________________________________________

image5  Gucciimage6Prada
image7Lacoste


Kommentarer
Postat av: Patu ; )

mm. men tur att du har mej !

2008-05-20 @ 14:52:19
URL: http://ppatu.blogg.se

Skriv Någonting Kul Innan Du Går :) :

Namn:
Kom Ihåg Mig?

E-Postadress: (Kommer Bara Synas För Mig)

URL/Här Skriver Jag:

Jag Tänkte Bara Säga Att...:

Trackback
RSS 2.0