Namnsdag


Sofia var en romersk husmor som led martyrdöden på kejsar Hadrianus tid. Namnet är bildat från grekiskans ord för visdom. Till sverige kom Sofia på 1380-talet och var ett mycket omtyckt namn för hundra år sedan.De senaste 20 åren har namnet fått en renässans med ökad popularitet. Sonja är en rysk form av Sofia och har därför samma betydelse som namnsdagsgrannen. Namnet började användas på 1870-talet. Mest populärt var Sonja under 1930-1940-talet.


GRATTIS ALLA SOFIOR OCH SONJOR PÅ NAMNSDAGEN! :D ( inkl. mig (AA) )

PUSS <3 //: Sofia


[[ Shue.
Idag har jag varit på konsert. Genomled tre timmar på en hård stol. Jag räknade programpunkterna tills jag fick gå upp och sjunga. Det kändes som en lättnad, även om skrattet ville bubbla ut.
Var strikt klädd, och klackskorna skavade och var förstora. Jag gillar inte för uppklätt, varför kan man inte klä sig fritt?! Men nej, strikt och vitt. ]]image4

Kommentarer

Skriv Någonting Kul Innan Du Går :) :

Namn:
Kom Ihåg Mig?

E-Postadress: (Kommer Bara Synas För Mig)

URL/Här Skriver Jag:

Jag Tänkte Bara Säga Att...:

Trackback
RSS 2.0