Aikido - min nya livsstil

...Morihei Ueshiba, min nya gud.

Alltså. Serilöst. Det var så jävla underbart :O ! Jag fullkomligt älskar alltihop, och övningarna vi gjorde.. Oj GUD!  (Moriehei Ueshiba) ;) Så ljuvligt !

Det ligger så mycket kraft och tanke bakom alla rörelser, och ändå skadar man inte varandra.. det är något så fantastiskt så det finns inte!

"
Ordet aikido skrivs på japanska med tre tecken (合気道) och kan översättas: "den harmoniska kraftens väg", "vägen till harmoni med livskraften" eller "vägen till harmonisk anda". Aikidons tekniker är baserade på cirkulära rörelser som delvis kommer från svärdskonst, och på att aldrig konfrontera energi. Man strävar efter att aldrig möta kraft med kraft, utan att lägga sin kraft till den andres och därigenom uppnå harmoni. Därför spelar storlek och fysisk styrka liten roll i aikido. "

( Text tagen från wikipedia )

Träning på Tisdagen, kan inte vänta :'DD !! Sen är det ju träning på Torsdagen också, men då är det marknad så vi får skippa det då :// Sen på Måndag och Onsdag igen ^

Älskar't (L)


Nu ska jag göra lite skolarbete O.o och sedan ut med bästaste :DD  Kommer bli askul ( somvanligt)  ^


PUSS //: Sofia



Morihei Ueshiba   

Aikido

-



Kommentarer
Postat av: `ppatu

:D



va fö skolarbete sku du göra, btw ? ^o)

2008-09-14 @ 20:52:19
URL: http://ppatu.blogg.se/
Postat av: Vanessa

ÅÅH! Jag längtar också HELT MASSOR <333

2008-09-14 @ 20:56:33
URL: http://krafsen.blogg.se/

Skriv Någonting Kul Innan Du Går :) :

Namn:
Kom Ihåg Mig?

E-Postadress: (Kommer Bara Synas För Mig)

URL/Här Skriver Jag:

Jag Tänkte Bara Säga Att...:

Trackback
RSS 2.0